Узана, част I (може и да няма втора)

Узана, Узана, отивам си при мама🙂

Исках да кажа, че отивам на планинско Узана. А местността Узана е до Габрово. За тези, който не са чували, а и за войнстващите софиянци като Пипи, уточнявам – Това е центърът на България🙂 Как е казал шопа: „от Витоша по високо нема и от Искаро по дълбоко нема“ – е, има😉

Довечера като един истински софиянец си заминавам за родното място – Габрово. Баща ми ще ме чака с нарязана салата и изстудена ракия, майка ми ще потичква между мен и печката – първото да ми се радва, второто да наглежда празничната гозба – защото аз така и така се прибирам от дъжд на вятър вкъщи та си е наистина празник като се завърна. Муниконтин завиждай, 2 дена ще ме храни мама😉

Обаче… преди това… ще трябва да премина през няколко кръга на Ада. Първият е софийско градско шофиране от Красно село, през центъра и после през Слатински редут, вероятно и покрай Дружба докато събера всички и всичко, които/което ще пътува с мен. 

Да приемем, че вече е дошло време да излизам от София. И ето влизаме в следващия кръг на Ада. Всички чистокръвни софиянци си тръгват за село и на изходите на столицата ни се получават яко тапи. Причините са много и различани. Едната е караулката на излизане от града, втората е стеснението при Шел, което така и не мога да си обясня защо е. Следва онзи кофти светофар в завоя при Долни Богров и накрая дебнещите в отбиката на улица Здравец полицаи в Горни Богров (там в селото наистина трябва да има контрол).

Докато още излизаме от града си мисля какво ли би станало при накакъв апокалипсис – земетресение, бомбандировка или каквото и да всяващо паника събитие. Благодарение на любимите ни кметове София се разраства навътре вместо навън. Защо ли? Защото е много по-изгодно да се продават останалите незастроени земи в сърцето на столицата. За кого е далаверата и малките деца знаят. И така, какво ще стане при една всеобща паника налагаща евакуация? Има две широки пътни артерии, които тръгват от центъра и излизат извън града. Едната е Цариградско шосе. Та то се задръства вечер, когато хората си тръгнат от работа, а представете си ако се втурнем всички да бягаме през глава. Не вярвам да е по добре и в посока Люлин. Хмм, май ще си измрем обгазени от фанатици или ще загинем,бомбандирани от някой луд с мания да управлява света. Може пък да ни избият извънземните – и то без да си дават много зор да ни гонят защото всички ще сме се скупчили на едно място. (Аз ще си нося вече бяла хавлия. Който е чел Галактическия стопаджия ще ме разбере. Който не е – спокойно, скоро мисля да си поговорим и за него.) Казваш, че много филми гледам? Може и така да е. Но нека реалистите, който се подсмихнаха на написаното да се замислят какво става тук когато капне дъжд за 15 мин. Центърът се наводнява, светофарите отказват, коли катастрофират, движението се задръства и практически градът спира да функционира. Та… за какво си говорим?

Покрай функционирането се сетих за един лаф от баща ми: Отиват двама милиционери на баня и застават пред касата. Единият се обърнал към другия и казал: „Хората твърдят, че сме глупави, остави ме аз да приказвам за да не се изложим“ – и се обърнал към касиерката. „Прощавайте, другарко, банята функционира ли? А водата цирколира ли? Тогава, другарко, бъдете така любезна да ми дадете билети за две лица.“ В този момент колегата му го сръгал и попитал: „Само лицата ли ще мием, а гъзовете?“

 Така, от мен приятни почивни дни!

И в 17.30 хайде пак на път😉

12 thoughts on “Узана, част I (може и да няма втора)

  1. Е, всичко това добре, но за Узана нищо не разбрах. Трябва да има втора част и то със снимки. А за живота в София и за придвижването от едно място на друго не ми се коментира – честно!

  2. Привет, момичета! Ние направо групово си ходим по блоговете. Графа и Муниконтин също се навъртат тъдява. Какво да се прави – общи вкусове.
    @Иво, и аз се присъединявам към призива за снимки! Не, че не разказваш цветно, но е срамота с такъв хубав фотоапарат, да не приложиш визуална част.

  3. Хаха, Диана – Узана е местност до Габрово, а аз съм габровец. Събота и неделя там се провежда кръг от планинския шампионат – 38 автомобила за 2 дена минават 5 пъти 5.8км трасе като се стремят да са най-бързи🙂 Та по задължение или за кеф аз съм там, а 2те вечери съм вкъщи при мама и татко.
    По повод снимките… хм… Снимки има, но по състезанията снимам само хубавите момичета и малко коли и смятам, че няма да ви е интересно🙂
    Това засега от мен🙂 Отивам да се изкъпя🙂

  4. Аха, а апарата на снимката е Практика мтл 3 – железарка. Снима с филм. Рядко снимам с него но ми прави изключително голямо удоволсвие.

  5. Ама разбрах, че е местност. Не съм си и помислила, че е някоя жена (например Сузана, на която си пропуснал първата буква)😀 😀
    Четох внимателно. Даже я пуснах в Гугъл, понеже за първи път я чувам. Пишеше, че била географският център на България.
    Затова очаквам втора част със снимки.
    А за снимането на хубави момичета – един оператор на абитуриентския ни бал беше напълнил половината касета само с крака в обувки на токчета. Надявам се, че ти им снимаш поне лицата😀

  6. В такъв случай утре като се разнесат състезателите ще се постарая да направя някой кадър по поляните на Узана. Дано не вали.
    Аз обикновенно снимам и притежателката на краката, а обувките не са ми голяма страст😉

  7. А хижата? Щото тя не е от вчера и онзи ден…😉
    На тая Узана преди повече от 45 години един бор ме дръпна за лявата щека та втората става на палеца ми и досега е хлътнала леко.🙂

  8. Господ да ни пази от собствената ни глупост! Толкова по въпроса за София!
    Узана преди години беше райско кътче, ама май вече не е, като чета за коли, ралита…..
    Няма по-хубаво нещо от това мама да ти сготви! Да ти е жива и здрава!😀 !
    А майонезата с чесън е габровска рецепта. От бащата на моя приятелка.😀 .

  9. Споко Иво за бедствията. Аз едно време бях много запалена по вулканите и все за тях четях и филми гледах.
    Та от детство ми е останал един сън, дето сънувах – измислила съм евакуацията насън:
    Витоша уж заспал вулкан (уж, но не се знае!) взема, че започва да изригва. Аз първа виждам тая работа и започвам да викам и тръгвам да бягам. В следствие повеждам цяла колона от народ – след мен, натоварени в бежовия москвич карат баба ми и дядо ми, отзад тича съседското куче Домби, и нататък цяла София търчи. Контролирам нещата да знаете! Та ако стане катаклизъм да се оглеждате за мен и всичко ще е с хепи енд😉 (а вица кърти мивки! )

Вашият коментар

