Правосъдната ни система

Я се запитайте (ако искате кажете) какво представлява правосъдната ни система. Има ли я? Няма ли я? Що за животно е това?

Чудите се защо питам ли? Ами току що гледам новините. Повече от 5 минути се говори за някакво изрудче. Дребосък. Дадоха го – него и цялата му компания. Метър и половина или малко повече – поне 5 човека. Един съразмерен нямаше. Комплексари. Обаче тези хора могат да бият момичета – тогава са им големи. Могат да купуват и полицаи – тогава те са големи. Хм, май и двете неща всеки може да ги направи. Просто ти трябва недостиг на култура. Не всеки е бил приятелката или жена си (поне аз не съм), но всеки е давал по някой лев на полицай  да спаси точките в талона (дори и аз). Та значи тези не са свършили голямо геройство.

Обаче освен тези неща въпросният човек е продавал момичета – черни, кафяви, бели, грозни или хубави не е от значение. Това може да е твоето момиче, твоята дъщеричка. Да, точно така – твоята! А е само на половината на килограмите ти, половината на интелкта ти (и толкова дали има), а сигурно и на половината на мъжеството ти. Дори и да не си мъж (и четеш това). И какво му се случва на него? Нищо. Точно така, нищо. Защо ли? Защото той е болен, защото му липсва част от черепа, защото страда от депресия и мания за самоубийство. Брех, че къде му се е дянала главата, пардон, черепа… половината… част… от него. А кой доказа, че страда от мания за самоубийство? Та нали такива хора поне, ПОНЕ, се опитват да се самоубият. А този?

Както и да е. Поредния освидетелстван… ама почти. И здравословно… И психически… И затворнически. А останалите… разни с големи очи, с музикални насочености, с научни степени и тн.

Ха, дадоха още един интересен случай – някакъв превъзбуден, може би надрусан, набеден за праведник носи ножове в съдебната зала. За защита… Дам.

И аз си нося кози крак до седалката на колата ама като ме видят катаджиите и ми искат десетачка за нея – щангата. Единствената надежда която ми остава е, че същата тази съдебна система (да, моята и твоята) ще ме помилва ако пръсна нечия „съвсем невинна“ тиква. Защо ли? Защото съм освидетелстван. Утре отивам да чакам пред психиатъра. Дано мина бързо…

Със здраве!

8 thoughts on “Правосъдната ни система

  1. Няма да минеш бързо. Ще има да чакаш пред кабинета… Да си чул някой да е доволен от лекари? Ето нова тема за раздумка.
    А по този пост мога да вметна, че днес в пловдивската „Марица“ излезе статия за юноша едва на 17 убил баба си за 1000лв и отишъл да купонясва. Сега го осъждат на цели 4 години и 11 месеца. Ще му стигнат ли 5 години да осмисли деянието си? Докъде сме стигнали внук да убие родната си баба. А дали няма да излезе завършен престъпник? Кой знае?
    А правосъдната система е като октопод. Някои пипала са къси и не стигат до жертвата(разбирай тузарите), а други дълги и се омотават по 2-3 пъти около нея(дребните рибки, сиреч ние).😦

  2. Това което много ме притеснява, че пак започна „страхът“ да се загнездва трайно в живота ми.
    Винаги се получава,
    когато се чувствам беззащитна, безпомощна и уязвима.
    Че как друго яче да се чувствам, при положение, че все ми се налага да замествам „Съдът“ или „Полицията“ със саморазправа.
    Не защото обичам да си върша работата сама,
    а защото, тези, които трябва да ме защитават, ми обръщат гръб в най-добрия случай,
    а не рядко ме поставят в ситуацията на престъпник,
    до изясняване на обстоятелствата.
    Не искам този страх да се засилва.
    Мечтая да вярвам в силата на правото и на държавата си.
    Поздравления за отворената тема!

  3. тъжно, но факт! Аз също като Светлето живея в страх за дъщеря си и усещам, че чак съм станала параноик и то точно заради такива дебили, на които всичко им е простено, но твоята болка няма кой да поеме и да премахне. Затова и избягвам да слушам тези новини, ако ги чуя в превю-то. За психиатъра – нема кой да те освидетелства – те тия ги освидетелстват след престъплението. тъжно, но факт!

  4. Абе ние на височина ли ще се обиждаме?! Аз като съм кинта и пейсе, и малко отгоре какво? Така че не всички ниски са лоши:) Справедливост за дребосъците!!! Уррррра😀

  5. Странно! Когато свестните хора направят нещо лошо, те се терзаят за това. Когато някой дебелокож идиот направи нещо лошо, пак свестните хора се терзаят заради него. Ще ми се да направя обръщение към всички дебелокожи идиоти: „Е, дайте си почивка – важно е! Свестните хора са изчезващ вид – трябва някак да ги опазим.“
    Само че се съмнявам, че тук ще бъде прочетено от някой от тези, към които е адресирано.

Вашият коментар

