Обръщение към…

Обръщение към една равнинна селянка, живееща в Мусагеница

 Уважаема г-що,

 Изглежда много ви ядосва това, че имате съседи несофиянци. Да госпожо, може да сме селяни, но не излизаме по балконите пияни  и викащи по адрес на останалите. Може би защото с поколения нашите деди са викали по овцете (такива като вас) или пък защото смятаме, че не е културно да демонстрираме пияния си фалцет в единствените дни за почивка на отрудените хора. Ама Вие само това можете. Да викате от балконите. Да сте отишли да си пуснете гласа за нещо полезно? Не сте, нали? Ходите ли да гласувате поне, госпожо? Забелязвате ли как хората от провинцията се организират, блокират пътища и се борят срещу неспреведливостите в държавата. Виждали ли сте ги как изливат мляко и как колят добичета, като се лишават от препитанието си с малко надежда да променят нещо. А в София? В София хората говорят против всичко и всеки, но не правят нищо по въпроса. Дори не ходят да гласуват за кмет. Ей, вярно бе, и в София е имало митинги и протести… неее, не става. Едно време имаше митинги за сваляне на правителства, но бяха с хора от провинцията. Имаше окупация от таксиметрови шофьори, но и те повечето са дошли от някъде за да работят това което сифиянци не биха. А протестите за запазване на околната среда – организирани от студенти, 90% от които са така наречените от вас „селяни“. Те сигурно за това милеят за земята и горите. Последните, госпожо, са дошли тук да учат, да се развиват с цената на много лишения за тях и семейството си. Да и те пият, но не са пияни в 6 вечерта като вас. За Вас госпожо е гордост, че дъщеря Ви е преписала на кандидат-студентския изпит по история темата за Раковски. Но това за мен е срамота. Интересно ми е водили ли сте вашата префинена дъщеричка някога на връх Шипка, във Велико Търново, Плиска или Преслав, Копривщица и Панагюрище? А дали някога ще види примерно Перпирикон? Какво е това ли? Ааа, същото, камъните, които ги дават по телевизията…

Да. Това сте Вие госпожо, неуважема съседке. Такава ще стане и дъщеричката Ви, освен ако не се залюби с провенциален колега студент и не ви народят малки селянчета. И тогава ще сте просто една дърта вещица, чиито внучета няма да искат да Ви виждат, за разлика от нас (селяните), които се радваме когато се приберем при баба и дядо.

С уважение,

Василев (от Габрово)

 

(Хем) Предисловие (хем след това): за втори път от март месец насам си оставам в София. Мислех да се наспя. Обаче не стана. Защо не стана. Защото някой малоумник кмет разреши на ламптящи за пари мутри да построят блок там където няма място. Там дори няма място за паркинг. Да, да ще има подземен, но при цена 10хил за клетка дали всеки ще си вземе? Някой официално им разреши да изкопаят целия тротоар (включително и външния бордюр), да предизвикат задраствания на и без това затрудненото излизане от квартала, да копаят под оградата на детската градина и да я свлекат и както се оказа… да вдигат шум в 7 часа сутринта. Този шум изглежда е подразнил съседката ми, която в истеричен изблик, подсилен от алкохол, излезе в 17.45 на балкона и се развика. Развика се срещу селяните, които вдигат шум сутрин, срещу селските деца, които си игрят във все още незастроената градинка и срещу какво ли още не…

19 thoughts on “Обръщение към…

  1. Ами знам ли? Може би като им даваме добър пример, а понякога и като им се изрепчим. В посленото някои от нас са по силни… отколкото някои от вас🙂 Поне вероятността да ме набият е по-малка😉

  2. Vasilev, след като изля справедливия си гняв, съвзе ли се вече? Не ти е писано да си стоиш в къщи – приеми го.
    Аз пък в събота бях на рали и нямам оплаквания.😛 (Не си създавай погрешно мнение – водих сина си, че е автомобилен почитател.)

  3. Хахахм каква изненада да видя обръщение към мен още в първия коментар🙂

    Гледай сега Василисе😉 , значи аз например правя огромна разлика между селянинът, който с тежък труд си изкарва хляба на къра и простака, който често незаслужено бива извисяван до първия – селянина, водещ прост живот, но не простак в поведението си🙂

    И именно простаците са тези, които ме нервят, не селяните (нямаше да имам нищо против да ми праща някой от село Гошо за нова година😉 ) Простаци и лумпени, които заляха града след падането на гражданството. Защото първо те дойдоха и почувствали се анонимни започнаха да си правят каквото си щат. Убедена съм, че честният, търсещ препитание в града човек не е сред тях. Макр, че и по този въпрос може да се спори, ако се разходим из Студентски град. Пример – приятеля ми живя няколко месеца в студентски град на първи етаж, където е терасата – след едномесечни боклучави атаки събра всичко в два чувала и го остави в асансьора – всеки да си познае неговите презервативи и превръзки!!!

    Но да не се отплесвам, а конкретно – не гласувах за кмет, защото кандидатите не бяха от града, в който живея и не познават проблемите ми. Например в община Средец кметицата е от гр. Димитровград, едрите риби няма да ги споменавам, освен Т. Дончева – от колко години е тук и не се е сляла с обстановката?! Мамка му, лесно е! Приятелят ми е роден в Сливен и идвайки в София е бил принуден да изхвърли диалекта, защото не се е вписвал…и е било лесно! Защо не се стараят поне малко хората?

    Обичам окупациите на таксиметровите шофьори!!! София става тиха и кротка като провинциален град, каквато беше някога.
    Родителите ми са ме възпитавали в родолюбие точно толкова, колкото Пенчо от Провадия и съп посещавала местата, които си изброил, и печати събирам даже😉

    Та в заключение: ще ми се народят полу-сливенчанчета, които и когато са в София, и когато са в Сливен ще знаят къде да си изхвърлят боклука и как да поздравят вежливо съседите🙂 Ей това е нещото, което ме мори мен, по-точно липсата му. Хай!🙂

  4. Не личеше много какво си имал предвид, щом така си се засегнал от онази госпожа… защото и тя независимо, че е била пияна под селяни е имала предвид друго…

    И да Шипка, Панагюрище и т.н съм (и не само аз😉 ) ги посетил много отдавна, че и други места представи си… то летище да си имаш в града е хубаво нещо…

    Поздравления за Pipilota, прекалено „меко“ обаче, написан отговор, с тон неподхождащ много на този пост, ама после пак ще има софиянците това- онова

  5. Ами изглежда нищо не сте разбрал от поста. Пипи, осъзнала или не подкрепя мнението ми.
    Единственото което ме засегна е факта, че тази жена ме събуди. Обаче изглежда Вие сте се засегнал от моите приказки. Не това беше идеята ми. Съжалявам!

  6. И мен ме събуждат всякакви неща, но обикновено се обръщам на другата страна и заспивам, а не ми идват такива „размисли“… дали пък проблема не е в мен… дълбоко се съмнявам!

  7. Това с обръщането на другата страна е отлична тактика, ако си глух с едното ухо. Лягаш върху ухото, с което чуваш и звуците се притъпяват някак си. Хм, но какво да правим ние останалите – с по две изправни уши…?😛

  8. В тази област всякаква измервателна апаратура сдава багажа. Само никой не иска да ми каже дали показателите са прекалено високи или твърде ниски.😦

  9. Много добро блогче🙂
    Попаднах на линка от Рено форума в една тема от сорта на „София v.s. Провинцията“.

    https://vasilev.wordpress.com/2008/08/02/sf01/

    P.S. Като видях темата прегледах секцията „За мен“ и си викам: с това момче сме били колеги в МЕИ-то ФКТТ🙂
    Поздрави😉

Вашият коментар

