Криводол – полъх от миналото

 В събототa и неделя се озовах в Криводол.

 Разбира се, не сам и не за удоволствие. По работа с Минко. На него пък му били открили захар. Така се оказа, че Минко ще е на диета. Тогава и аз ще съм. Не обичам да се тъпча лятно време, но като съм с екипа винаги се яде помного. Няма да се цепя от колектива, я?

  В такъв случай вместо редовните кебапчета и бира на пристигане решихме да потърсим супички.

 И така, налетях на тези приятели пред „Джамджийницата“. Не им обърнах голямо внимание докато единият не поздрави:

 – Здравейте – казва той и след миг добавя – и се гордейте!

 Туш! Никога не бях получвал такъв поздрав. Хареса ми поздрава му и се спрях. Този човек е от Криводол, но живее в Германия. И там било спокойно като тук. Направих му снимка. На него – германеца и на приятелят му от детските години… двамата седнали на сянка пред вратата на затворената джамджийница. А може би не е случйно това… знае ли човек колко бели са направили и колко прозорци са строшили🙂

Та да се върна на супичката. Тук супичка, там супичка… всичко още е затворено. Пратиха ни на гарата. Спряхме там и влязохме в едно… заведение.  Заведение като заведение, ама не съвсем. По-скоро като тези от едно време… от моите детски години, когато аз правех бели. Прекрачих прага и плахо вдишах от хладния въздух. Огледах се с поглед пълен с изненада. Бях се върнал в миналото. Дядовци нищеха на по биричка предстоящите спортни събития в града – двете автомобилни надпревари и футболния мач на местния гранд – Ботев. Поръчах си супа, поръчах си и питка (при все, че не ям хляб) поръчах си и лимонада. По-вкусна питка не бях ял последните 15 години, по-сладка лимонада не бях пил от времето преди кока-кола да влезе на нашия пазар… и в по-странно канче не бяха ми сервирали… ама никога.
 (Прясна редакция: Възрастен колега видя снимката и подхвърли:
– Шкембе, а? – Погледнах го изненадан, а той прозрял недоумението ми продължи – Едно време в шкембеджийниците в такива го даваха.)
Да, сигурен бях – върнал съм се в миналото.

 Изялязох навън и се върнах в реалността. Чакаше ни работа. Две тежки състезания в едно.  По незнайни за мен причини Минко ме въоръжи с мухобойка и влязохме в магазин да си взмем мляко. Кисело мляко. За айрян. Продавачката попита: „От по-рядкото ли?“ Взехме си от него – от по-рядкото. Огоста – мляко натурално кисело краве – така пишеше. Ей таково разбиване не беше падало. Това ако им беше по-рядкото не знам как бих се справил с по-гъстото. И за първи път от години ядох купешко мляко, което не оставя вкус на трици в устата ми. Кеф!

 

Та толкова за това градче. Имам още доста да разкажа, но да не ставам досаден.

Ето и няколко кадъра от състезанието:

За състезанието повече може да видите и прочетете на www.bgrally.com

(http://joomla.bgrally.com/index.php?option=com_content&task=view&id=124&Itemid=44
 http://joomla.bgrally.com/index.php?option=com_content&task=view&id=125&Itemid=44)

14 thoughts on “Криводол – полъх от миналото

  1. Хаха, Графе, добро утро. Много рано сте ме посетили – даже още не съм си изредактирал поста.
    Иначе аз България си я обичам и затова толкова пътувам, но държавнически нещо не ми допада вече…

  2. Eх, Василев, как покачваш напрежението и градуса на любопитството с тази мухобойка. Направо си плаче за отделен пост, където да изясниш причините поради, които ти е била дадена, по предназначение ли е била използвана или с други цели… Има да ме човърка тази тема!😀

  3. Ранно пиле рано пее!😀
    И аз нямам предвид държавността – тя си прехожда, сменя, ремонтира, девалвира и т.н.😉 За нашенците, киселото мляко и чорбата думам.
    Вярно, и мен ме заинтригува тази многозначителна мухобойка…🙂

  4. мене ме накефи лимонадата и ме върна назад точно, когато излезе кока-кола-та … еееех, спомени, спомени … снимката и вметката за техните спомени също са страхотни …

Вашият коментар

